DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Použité komponenty
Výroba a použité komponenty...

Můj hlavní cíl: použít takové součásti, aby byl traktor dostarečně robustní.

NÁPRAVY

V roce 2006 jsem sehnal na vrakovišti zadní nápravu z V3S, která se velice často používá při výrobě malotraktorů. Náprava se vyznačuje robustní konstrukcí a navíc uzávěrkou diferenciálu. Velice dlouho jsem poté zvažoval, zda konstruovat traktor s náhonem předních kol. Cosi mi říkalo, traktor bez  " předku'' umí udělat každý a výkon v lese, v poli i v terénu je nesrovnatelný. Nakonec jsem sehnal za poměrně pěkný peníz na vrakovišti i nápravu přední.  Tato náprava má ale asi o 300 mm větší rozvor než zadní, proto bylo potřeba zkrácení nápravy.

Nápravu jsem rozřízl, do jedné hřídele jsem vyfrézoval napříč průřezem širokou drážku a druhou hřídel jsem obrobil, aby zapadla do protikusu. Vznikl tím pevný unašeč, který byl pro jistotu ještě vyztužen. Přes tyto 2 unesené hřídele jsem nasadil silnostěnnou trubku, která je na obou stranách přivařena. Samozřejmě může někdo namítnout, že není nad drážkovanou hřídel...souhlasím, ale nemám možnost výroby takových součástí.

 

MOTOR

Motor byl mojí nejvíce komplikovanou volbou. Jako první varianta byl motor ze škody Favorit. Ovšem nastal problém s převodovkou. Chtěl jsem mít robustní převodovku a to převodovka z osobáku nesplňovala. Navíc se tato převodovka nedá použít z důvodu příčného uložení a vývodu hnaných poloos. Jako další varianta byla zamýšlena škoda 1203, ovšem měl jsem známeho, kterému se tato převodová skřín    " rozloupla na 2 půlky" právě, když jeho malotraktor zabral. Nakonec jsem rezignoval a sehnal motor z Avie A30. Tento motor má velice příznivé výkonnostní parametry, ovšem za cenu větší spotřeby.

 

PŘEVODOVKY

Obě převodové skříně jsou z Avie. Dlouho jsem přemýšlel, kde vezmu vývod na hnací hřídel přední nápravy, ovšem i tento problém jsem nakonec zajímavě vyřešil :)   ZMĚNA - vyhodil jsem druhou převodovku z avie a napasoval místo ní přídavnou převodovku z V3S ( je to nádhera )

ŘÍZENÍ

 Jelikož má traktor hnanou přední nápravu, zvolil jsem posilovač řízení. Schéma zapojení je celkem složité a shánění příslušných komponent mi dalo zabrat. Navíc speciální zařízení zvané " ORSTA " umístěné pod volantem často trpí únikem oleje ( já už tam mám 2 kus ). Jinak řízení je výborné. Zubové čerpadlo jsem použil ze Zetoru.

 

DALŠÍ VÝBAVA (NĚKTERÉ NEDOKONČENO)

Jako bonus počítám s navijákem, který bude hnán pomocí zubového čerpadla, dále přes hydromotor a převodovou skříň.Všechny komponenty již mám sehnány, ted to dát nějak dohromady

Změna : naviják hnán mechanicky od vývodu z rozvodovky V3S , přídavnou převodovku z lady a převodovku s převodem 1:8.

BRZDY

Původní brzdy byly mechanické - jen na zadních kolech. Nebyl jsem s nimi spokojen, a tak jsem využil kompresor, který je přímo na motoru a udělal je vzduchové. Nyní brzdí všechny 4 kola suprově.

 

Tvorba webových stránek na WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek